"No one is above the law" konon...

15 tahun dulu, setiap kali aku nampak segerombolan polis berjalan-jalan dengan baju uniform mereka, aku akan kata "uuuu smartnya" dan "uuuu kilatnya kasut" dan "heheheh selamat sikit jalan kat sini, polis ramai" dan lepas tu aku akan lemparkan senyuman ke arah mereka.

Kini, kalau aku nampak segerombolan polis, aku akan rasa "hek eleh" dan "tu nak pegi mana la tu" atau lebih teruk lagi kalau nampak kereta yang ditahan polis aku akan rasa "ha tu nak minta duit kopi la tu".

Di manakah silapnya?

Soalan tu sekarang dah menjadi retorik kan.

Masalah, masalah, masalah. Jadi sebab tu aku hubungi Hong Siang dan beritahu dia yang aku nak tukar isi artikel, dari permasalahan FELDA ke permasalahan peribadi aku dengan polis. Walaupun kedua-dua sama penting, tapi yang lagi satu tu lebih 'urgent''. Artikel FELDA akan menyusul nanti. Sabar ye...

Kalau nak baca artikel tu, pegi sini.

2 komen:

Pyanhabib berkata...

kena pastikan juga kaler itu pagar!

OrangGilak berkata...

hahahah