Berdialog Dengan Kawan-kawan Bhgn 2

"Polis2 itu, tidak benarkan saya berjumpa anak guam dan beri amaran untuk tangkap saya sekiranya saya tidak beredar dari balai polis"

"Kenapa kamu tak lari?"

"Encik, encik sedang menghina profesyen saya"

*****

"Kenapa kau tak marah dia macam kau marah orang2 lain, sedangkan dia juga lakukan yang sama?"

"Kerana dia adalah dia. Dan itu sangat menakutkan"

"Menakutkan, kenapa?"

"Kerana aku dah belajar jadi bias sejak kenal dia"

*****

"Kau akan guna logik bila kau dah ada kepastian dan klarifikasi. Kalau tak ada dua-dua ni, sila guna gerak hati"


*****

"Apa maksud kau peguam DAN rakyat?"

"Kerana peguam bukan rakyat"

"Jadi kami ni apa?"

*****

"Dia ada di situ, tapi aku tak rasa yang dia ada di situ"

"Kenapa?"

"Kerana dia tak berkomunikasi dengan aku. Aku tak rasa kehadiran dia"

*****

"Dia marah"

"Mana kau tau?"

"Dia senyum"

"Senyum itu marah?"

"Aku yang ajar dia untuk senyum ketika marah"

"Tak cukup untuk buktikan dia sedang marah"

"Oh, beberapa saat sebelum itu, aku tendang kaki dia"

*****

2 komen:

kulupSakah berkata...

yg ni best..

OrangGilak berkata...

tang benda2 ni laju je ko eh