Mari Melancong Part 6

Malam tadi, aku berbagan di Bagan Pinang lagi. Kali ni, pergi 5 orang. Kak Lat, Isham @ Tukar Tiub, Murnie, Fad dan aku. Naik kereta aku, tapi seperti biasa Kak Lat yang pandu, atas alasan yang biasa (aku memandu macam kura-kura. Ceh).

Dalam perjalanan, aku sms bos aku, tanya port ceramah yang best kat mana. Bos sms senarai penuh jadual DSAI. Selepas tengok jadual, kami semua memutuskan untuk pergi ke ceramah utama yang paling akhir untuk kempen pilihanraya kali ini, iaitu di tapak yang sama dengan hari pengumuman calon PAS hari itu.


Datang datang je... terus cari durian

Lepas makan durian, barulah kami pergi ke tapak ceramah. Kami letak kereta agak jauh... di kawasan-kawasan perumahan. Ramainya orang tak terkira.




Jangan tanya aku cemana penjual ubat ni boleh dapat port tengah2 tapak ceramah untuk menjual

Seperti biasa, DSAI akan berucap paling akhir. Sebelum itu, beliau ada ceramah2 di tempat lain juga. Kasihan, suara dah serak, sampai kami tak boleh cam kalau tak nampak.

Isi ceramah agak menarik. Undi tentera. KJ. Sokongan kaum India. Kugan. Teoh Beng Hock. Rasuah.

Selesai acara ceramah, penutupan telah dimeriahkan oleh seorang penyanyi nasyid penyokong PR.


Korang nampak apa yang aku nampak?

Takpe... di bawah ada gambar yang jelas sikit.


Kuang kuang kuang

Seperti biasa juga, selepas acara ceramah selesai, acara wajib seterusnya ialah makan. Namanya pun pelancong politik kan.


Ketua Penerangan dan Ketua Biro Politik bergurau senda


Gaya Isham dan aku selepas melantak 2 mangkuk mihun sup

Hampir 130 pagi, kami meneruskan perjalanan pulang ke KL. Jalan sesak gila, sampai nafas aku pun jadi sesak. Oleh kerana tak tahan, kami ambil keputusan untuk berhenti minum. Semasa mencari tempat minum, Kak Lat nampak kereta YB Siva. Kami pon 'join' beliau minum (dan makan nasi berlauk. Hohoh).


"Petai ni elok dengan sambal udang je... bukan sweet sour" kata Isham kepada YB Siva.

Orang-orang tua... kalau berborak memang lama. Jam dah pukul 3 pagi. Borak... borak.. borak... dan aku, telah bertukar menjadi ikan.


Kepenatan+Kebosanan=Muka ikan


Dah lebih dah ni


"Puspa... aku nak kench" "Sabar... sabar..."


Akhirnya, Murnie dan Fad memutuskan untuk menjadi 'cam whores'

Kami bergerak dari kedai makan tersebut dalam lebih kurang pukul 330 pagi. Walaupun dah lewat, jalan menuju ke KL masih sangat sesak dan tak bergerak. Akhirnya Isham mencadangkan kami ikut jalan lama. Katanya, dia tau.

Tau? Tauu?? Tauuuuuuuu????? Jalan lama yang gelap, takde lampu, sunyi, pastu sesat pulak! Sesat hampir satu jam. Takut gila. Dan Isham boleh buat lawak2 bodoh "eh korang nampak tak perempuan tepi jalan tu? Yang pegang bayi tu. Kahkahkah" Tak kelakar la!


Satu papan tanda yang dijumpai ketika sesat. Gambar Najib melawat Nik Aziz. So what? Isa tetap tak cool!

Pukul 5 pagi, akhirnya kami tiba juga di KL. Aku sangat pasti yang aku tidur berdengkur akibat kepenatan, sebab bila bangun, tekak aku sakit.

Selamat mengundi penduduk Bagan Pinang!

0 komen: