Merdeka yang Tak Merdeka

Hari ini sepatutnya jadi hari merdekaku.

Hari pertama sebagai penganggur terhormat.

Tapi...niat itu kutangguhkan sehari dua ni sebab banyak kerja-kerja tertunggak di ofis lama. Takkan nak biarkan je bos aku (mantan bos sudah...) buat semua kerja sorang2. Sekurang-kurangnya, kena 'update' dan 'bersihkan' fail-fail tertunggak di atas meja aku. Semua ni gara-gara siasatan awam SUHAKAM tu lah.

Bulan ni juga adalah bulan kebangsaan, sempena kemerdekaan semenanjung Tanah Melayu dari British.

Tapi...berdasarkan daripada apa yang aku alami dan amati tentang negara ni dan pihak-pihak berkuasanya, aku rasa aku akan sambut ala kadar je lah.

Atau mungkin tak sambut langsung.

p/s: Selamat Hari Ulang Tahun ke-64 buat teman-teman berwarganegara Republik Indonesia.

0 komen: