Gedung Kartun



Beberapa hari lalu, aku borak dengan Zunar secara online. Katanya Gedung Kartun dah keluar. Aku minta jual senashkah pada aku. Dia kata, langgan je lah, support kawan2. Aku kata no problem. Bila aku tanya pada Zunar macamana nak langgan Gedung Kartun, tiba-tiba dia senyap. Aku 'buzz', dia tak jawab. Aku biarkan je. Tup-tup hampir sejam lepas tu, katanya beberapa orang pegawai KDN baru je lepas 'melawat' pejabatnya. Rampas lebih 400 naskhah Gedung Kartun, atas alasan tiada permit. Bila Zunar pertahankan dan kata ada permit, mereka kata permit hanya sah selepas 1hb September. Jadi buat masa ini, tak boleh edar.

DOINK!

Maka aku fahamlah sudah... kenapa media2 kerajaan persekutuan jarang laku di pasaran. Sebab mereka gagal memahami selok belok pemasaran dan cara promosi.

Tak kisahlah tu. Mungkin kita harus mengucapkan terima kasih kepada KDN sebab sedikit sebanyak telah membantu mempromosikan Gedung Kartun. Aku rasa sekarang ni kalau dijual dengan harga RM10 senaskhah pon, orang akan beli (harga jualan ialah RM4 senaskhah).

Apapun, aku telah mendapatkan senaskhah Gedung Kartun melalui Rahmat. Aku baca tengah2 malam buta, gelak sorang2 sambil minum kopi.

Kalau korang nak tengok beberapa kartun yang terdapat di dalam Gedung Kartun, sila ke belog Rahmat. Berikut pula ialah beberapa petikan menarik dalam Gedung Kartun:-

"Kematian ramai ahli politik menunjukkan kelemahan kerajaan sekarang. Masa saya dulu tak ramai MP yang mati. Ini kerana mereka mahir berbahasa Inggeris, sebab tu saya kata jangan mansuh PPSMI"

"Mana-mana MP yang mati akan dikenakan hukuman berat"

"Beso nanti, Amir nok jadi menteri... Sene nanti dapak projek, rasuoh pun oghe tok tau, ye penting jadi menteri kebal dari undang-undang"

"Eh Ramli, betul ke anak Pak Abu kat kolumpor tu kena tahan SPRM?" "Iyelah tu.. ni aku nak ke rumah Pak Abu lah ni. Dia nak buat solat hajat ngan doa selamat sikit" "Nak berdoa anak dia dibebaskan SPRM ke?" "Tak! Nak minta panjang umur je! Dengar cerita kena siasat kat tingkat 14 jugak tu!"

Hahaha!

Maka kawan2, dapatkanlah Gedung Kartun di pasaran sekarang! Dijamin terhibur!

Tak kisahlah kena rampas ke, permit kena tarik ke, lawan tetap lawan! Syabas Zunar dan rakan2!


2 komen:

Tanpa Nama berkata...

Eden nak boli! Bodonye kdn.lg 2 hari dah 1sep.

Mas

noraherni berkata...

eden torai~