Berdialog dengan Jonson

Aku: Hai abg Jonson. Dah makan tengahari?
Jonson: Dah. Makan kat xxx Organik. Sedaaapp
Aku: xxx Organik? Makanan organik kan mahal?
Jonson: Ala takdelah mahal sangat. Boleh dapat RM15 sepinggan lahh
Aku: RM15 sepinggan? RM15 tu bajet untuk satu hari tahu!
Jonson: Halaa kalau kita asyik fikir miskin, sampai bila-bila pon akan miskin!
Aku: Herm... sudah tiba masanya saya cari bapa gula
Jonson: Bapa gula? Adakah itu jalan penyelesaian?
Aku: Bukan. Jalan penyelesaian ialah dengan melancarkan revolusi bersenjata, tembak semua kapitalis yang korup dan beri subsidi makanan untuk semua orang. Tapi sementara tu, biar saya cari bapa gula dulu.
Jonson: Bila adik nak dewasa ni?
Aku: :p

1 komen:

amicus curiae berkata...

aku rasa bertuah sebab cukup dapat makanan hari-hari yang tidak terlebih gula.