Takde Kaitan

Tadi ketika melayari FB, aku terbaca satu artikel yang dipautkan oleh seorang kawan dari YahooMalaysia, iaitu cerita Mahkamah JB di Cyberport yang kononnya berhantu dan mengganggu pegawai-pegawai Mahkamah di situ.

Ia buat aku seram sejuk sebab aku baru je pergi ke sana semalam, dan aku akan pergi lagi pada minggu depan dan minggu seterusnya. Cis cis cis

Aku juga terbaca artikel mengenai virus yang sedang menyerang sebuah pusat latihan polis hingga menimbulkan banyak tanda tanya dan spekulasi dari manakah punca virus tersebut.

Bila bercerita tentang pusat latihan dan hantu, aku sebenarnya mempunyai kenangan tersendiri bila digabungkan kedua-duanya.

Masa sekolah dulu aku pernah pergi perkhemahan yang dibuat di salah sebuah pusat latihan. Yang mana satu tak ingat. Yang aku ingat ialah:-

1) 2-3 hari pertama perkhemahan, ada peserta yang dihantar balik kerana jatuh sakit dan histeria, kononnya kerana mereka petik buah kat pokok penunggu. Puaslah orang-orang kat sana pesan supaya kami tak petik buah-buahan kat situ. Lepas tu mereka juga pesan supaya budak perempuan tak sidai sepender waktu malam, sebab nanti 'benda' tu marah bila dia terlanggar sepender budak perempuan masa lalu kat situ. Yang aku tak paham ialah kenapa 'benda' tu marah kat sepender budak perempuan je.

2) Para peserta cipta mitos sendiri kononnya kat kawasan tu ada binatang buas jadian sebab malam-malam bila kami tidur, ada bunyi cam binatang mendengus dengan sangat kuat hinggakan kami ambil keputusan untuk berjaga bergilir-gilir supaya tidak diserang. Tapi rupa-rupanya itu ialah bunyi dengkuran yang sangat luar biasa kuatnya daripada salah seorang senior sekolah kami. Perkara itu hanya disedari oleh kami bila pada suatu hari, beberapa orang daripada kami telah tidur semalaman di rumah senior tersebut dan bunyi itu datang kembali. Cis cis cis sekali lagi.

Itu je nak cerita. Selamat malam.

p/s Terbaca kisah virus selsema yang sedang menyerang di Ipoh. Harap semuanya selamat. Begitu juga dengan para pelatih pusat latihan polis yang sedang dirawat.

0 komen: