Perak oh Perak


Sejak 3 hari lepas, aku terima beberapa panggilan telefon dari kawan2 yang bertanyakan hal Perak. Sebenarnya kebanyakan daripada mereka bukannya kisah pon pasal apa yang jadi, tapi saja je nak ketawakan dan buat lawak sebab mereka tahu di mana aku berdiri selama ini.

Pada aku, memanglah memula tu aku rasa sedih. Tapi, kemudian bila berbual dengan orang2 yang lebih senior dalam arena ni, aku mula terima semuanya dengan pasrah dan anggap apa yang berlaku sebagai pengajaran supaya kita lebih berhati-hati pada masa depan.

Pada Khamis malam Jumaat tu, aku naik ke Perak bersama-sama dengan Kak Lat, Abang Amer, Moon Hui dan Chee Seong. Aku gembira kerana di rumah MB Nizar, ramai rakyat Perak memberikan sokongan. Anggaran aku, adalah dalam lebih kurang 5 ribu. Aku juga terserempak dengan ramai kawan-kawan yang dtg dari KL.

Tekun mendengar ceramah di rumah MB

Sebagai seorang peguam, kejadian yang berlaku sangatlah menarik perhatian aku kerana ia melibatkan soal demokrasi, jenayah rasuah, Perlembagaan Persekutuan, Perlembagaan Negeri dan 'kekebalan' seorang manusia yang bergelar Sultan.

Aku akan bincang perkara ni dengan lebih mendalam lain kali. Sekarang, aku takde 'mood' sebab ulcer lidah (tu lah, mengumpat lagi!)

Hari terakhir dpt pose camni. Masing-masing terseyum kelat.
Dari kiri aku, Kak Lat, YB Chang, YB Chan, Moon Hui, Abg Amer dan Anil Netto

(Gambar2 oleh Chee Seong)

2 komen:

Win berkata...

Hallo hallo! Zurien here, Mimi's cousin :) I read ur blog once in a while, cos I really like the way u comment on Msian politics & legal system (tp xleh slalu sgt baca cos nnt I ketawa sorang2 kat office boss I marah!). Anyway, how about a blog on What The Rakyat Can Do To Stop Najib From Becoming PM? I seriously need info on that la!!

OrangGilak berkata...

hi zurin :D what the rakyat can do to stop najib from becoming PM? tehehehehe (sedang berniat jahat ni :p)