Sore Sepanjang Waktu

Perkara ini berlaku 2 hari sebelum Bersih 2.0. Tiada kata-kata yang dapat menggambarkan perasaan ketika bertemu dan merakamkan gambar kenang-kenangan dengan lelaki-lelaki budiman di bawah. Terketar-ketar. Hati bergetar. Speechless. Padahal mereka takde lah hensem sangat. Jadi aku kongsi bersama kamu semua gambar-gambar ini.












Ah, Ria Irawan pun ada

Sedikit pengenalan:-







Sore ialah sebuah band indie Indonesia. Rasanya ramai antara kamu yang tak mengenali mereka, kerana band ini bukan berarus perdana. Sore sendiri agak terkejut apabila mendapat tahu mereka ada pendengar di Malaysia, kerana album mereka tidak dijual di sini. Malah, album mereka dah tak dijual di Indonesia pun, sebab dah lama habis. Dan mereka tak kisah pun nak cetak semula sebab kalau dah habis, dah habis laa.

Majalah TIME Magazine Asia pernah menobatkan Sore sebagai 'Album Asia yang Paling Berbaloi Dibeli" pada tahun 2005. Setakat ini, mereka telah mengeluarkan 2 album penuh iaitu Centralismo dan Ports of Lima. Selebihnya, mereka banyak terlibat dalam mencipta dan mengeluarkan runut bunyi untuk filem-filem yang, aku sifatkan sekelas dengan mereka, seperti filem Janji Joni dan Berbagi Suami. Dan percayalah, selepas kamu mendengar album mereka, nothing else matters. Band lain semua ku dengar tak setanding. Bak kata seorang temanku, ini ialah antara band paling 'gila', dari susunan musiknya, liriknya dan sifatnya. Setiap ahli band ini boleh mencipta lagu dan menyanyi, jadi mereka tidak perlu vokalis utama. Memang variasi dan berwarna warni.

Dear Sore, tolonglah keluar album baru. Tolonglah.

0 komen: