Tak Habis-habis

Hari ini ialah sambungan pendengaran di SUHAKAM ekoran penangkapan 5 orang peguam di hadapan balai polis Brickfields pada Mei tahun lalu. Pendengaran untuk kali yang keberapa entah... aku pun tak ingat. Tapi ia hampir tamat, dan akan ditamatkan dengan beberapa saksi-saksi penting seperti peguam-peguam yang ditangkap, DSP Jude, dan OCPD Headhunter (bagi yang tak tahu cerita, sila klik sini).

Keterangan daripada DSP Jude sangat kelakar. Katanya, beliau tidak pasti samada kami ialah peguam, kerana kami nampak sangat MUDA seperti BUDAK BARU HABIS KOLEJ, dan kami ialah PEREMPUAN. Kesimpulannya, budak perempuan yang baru habis kolej tak mungkin menjadi seorang peguam. Tsk3x.

Sebelum ini, beliau pernah memberi keterangan bahawa kami nampak mengancam keselamatan dan membahayakan. Balai polis perlu dilindungi, kalau tak nanti ada rampasan kuasa. Maklumlah di balai polis kan banyak senjata. Keterangan beliau disambut oleh ketawa mengekek daripada Pesuruhjaya SUHAKAM Dato' Daneson Jayasooria dan Dato' Michael Yeoh yang berkata "kamu rasa budak-budak kecik dan kurus ni mengancam keselamatan negara dan boleh merampas balai polis? Mereka hanya 5 orang dan kamu lebih daripada 50 orang!". Padan muka.

Ada banyak lagi perkara kelakar yang berlaku sepanjang pendengaran. Nak cerita semua memang tak akan habis. Esok, OCPD Headhunter yang suka mengira sehingga 10 sebelum tangkap orang itu akan memberi keterangan dan akan disoal balas oleh peguam kami Encik Puravalen yang terer. Tadi pun Headhunter datang, dan kami telah menyambut beliau dengan memakai t-shirt Headhunter yang Andrew Khoo belikan dari Sarawak. Padan muka dia.

Datanglah, pendengaran adalah terbuka kepada umum.

Tempat: SUHAKAM, tingkat 29, Menara Tun Razak
Waktu: 9 pagi hingga tengahari/petang
Tarikh: 7hb Feb (Ahad)


OCPD Headhunter memberikan keterangan



T-shirt Headhunter yang kami pakai

1 komen:

LeeSlimShady berkata...

Puspa ! Bila lagi ada pendengaran Awam? kitorang nak join lah!