Tukar Angin

Aku bakal pindah rumah baru bulan depan. Kat Jalan Maarof. Akan tinggal bersama 3 orang yang lain. Rasa excited terlebih sebab aku mau tukar angin.

Kenapa mau tukar angin? Entahlah. fikiran berkecamuk sekarang. Aku ikot nasihat Kak Lat. Dia kata kalau tensi keja, buat kerja lain. Kalau rasa rimas, pegi mandi. Kalau sedih, sibukkan diri. Kalau pening masuk rumah sendiri, pindah.

Jadi aku akan pindah.

Masalahnya sekarang, aku kena cari pengganti aku kat apartment tu. Itu persetujuan dulu2 masa baru pindah masuk. Sesapa nak kluar, kena cari pengganti.

Kan best kalau peraturan tu apply di dalam perhubungan juga? Sapa2 minta putus, sila carikan pengganti utk bf/gfnya. Hahahahah

Apakah ke'rasional'an cadangan Kak Lat tu? Ye lah.. kalau kita buat apa yang kita tak suka lepas tu tensi setiap hari tanpa ada jalan penyelesaian, setiap hari mesti kita jadi orang yang perengus dan kuat membebel dan hanya tau mengkritik ajer dan lepas tu mengadu kat orang lain sampai orang lain pon naik bosan.

Sama juga macam kerajaan lah, korang asyik membebel taknak itu tak suka itu benci itu, tapi bila pilihanraya, korang kasi yang itu gak menang, sapa suruh? Kalau tukar kerajaan, sekurang2nya korang dah tak jadi orang yang perengus dan kuat membebel dan hanya tau mengkritik aje dan lepas tu mengadu kat orang lain sampai orang lain pon naik bosan bagi tempoh yang agak lama.

Tak caya? cubalah!

P/s: sapa2 rasa nak merasa tinggal kat apartment Pantai Hillpark (perempuan sahaja) dan sebilik dengan roommate aku yang cool, sila hubungi aku pusparos@yahoo.com. Bilik dan rumah sudah lengkap dengan perabot, talian internet (wireless) dan ASTRO.

9 komen:

rawsktar berkata...

hentikan iklan. pengganti dh dapat.

rawsktar berkata...

nwy, good luck with ur new angin..semoga ko takkan jmpe orang yang paling cool selain aku. oh..aku memang cool, kalau tak cemane aku bole tahan dgn org kepala angin mcm ko..hohoho..huahau.

OrangGilak berkata...

oh rumetku: pantasnya ko bekerja. tahniah. aku pon kagum cemana ko boleh tahan dgn aku hahahahah. will miss you!

rawsktar berkata...

awwwww..gonna mishhh u toooo...

tali kasut berkata...

rumahku syurgaku.. in term of rumah sewa, leh guna ungkapan tu tak??

OrangGilak berkata...

boleh je tali kasut... asalkan ko rasa tempat tu macam rumah sendiri, dilindungi, aman dan ada privacy, tu dah macam syurga dunia :)

Tanpa Nama berkata...

aku pun nak belajar dari housemate kamu.

re: cara menahan dgn puspa, i.e cara menahan org kepala angin.

OrangGilak berkata...

lepas belajar, apa ko dpt? huhuh

tali kasut berkata...

aku paling suka ungkapan "Kan best kalau peraturan tu apply di dalam perhubungan juga? Sapa2 minta putus, sila carikan pengganti utk bf/gfnya."
harap2 term ni dapat dijadikan panduan pada masa hadapan.
haha